شهرری |  حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای توان یابان

کارگاه آموزشی توانبخشی حرفه ای، حرفه آموزی و کار آفرینی با همکاری بهزیستی شهرستان ری و اداره فنی حرفه ای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ کارگاه آموزشی توانبخشی حرفه ای، حرفه آموزی و کار آفرینی با همت و تلاش بهزیستی شهرستان ری و همکاری اداره  فنی حرفه ای این  شهرستان با حضور ۸۵ نفر از معلولین تحت پوشش که در سن اشتغال و در جستجوی شغل و در آمد پایدار هستند در محل سالن اجتماعات فداییان اسلام برگزار شد.

فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه سیاست کلی در حرفه آموزی معلولین، اشتغالزایی برای آنها در زمینه های مختلف است گفت :این کارگاه های آموزشی در راستای توانمندسازی معلولین برگزار می شود و همواره سعی بر این بوده است تا رشته هایی برای آموزش انتخاب شود که منجر به اشتغال مددجویان شود.

معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری در ادامه آموزش و مهارت آموزی را مهمترین عامل برای ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: به طور کلی با توجه به اهمیت توانمندسازی مددجویان، حرفه آموزی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد، یکی از فعالیت ها و سیاست های بسیار مهم سازمان بهزیستی در جهت حمایت از جامعه هدف می باشد.

غفارنژاد ارائه خدمات بیمه سهم کارفرمایی را ابزاری برای استمرار شغلی جامعه هدف بهزیستی و همچنین تشویق مؤسسات غیر دولتی در استفاده از توانمندیهای جامعه هدف دانست و اظهار کرد: دولت جهت ایجاد و استمرار فرصت های شغلی و توسعه و بهبود وضعیت معلولان و مددجویان، برای کلیه مددجویان دارای پرونده در بهزیستی که در مراکز و مؤسسات غیر دولتی مشغول می باشند، مشروط بر اینکه رابطه حقوقی مددجو با کارفرما منطبق با تعرفه های وزارت کار و امور اجتماعی باشد،   درصدی از مبلغ بیمه سهم کارفرما را از طریق بهزیستی پرداخت می کند.

وی در ادامه  داشتن مهارت فنی و حرفه ای را لازمه پرداخت تسهیلات در دستگاه‌های خدمات رسان و حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: اشتغالی که نهادهای حمایتی ایجاد می کنند بر پایه مهارتی است که از مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.

کد خبر 109462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد