دیدار امام جمعه اهل سنت شهرستان بستک با مدیرکل بهزیستی هرمزگان

در راستای بررسی مسائل و دغدغه های مربوط به حوزه بهزیستی در شهرستان بستک ، امام جمعه اهل سنت شهرستان ضمن حضور در بهزیستی هرمزگان با سامیه جهانشاهی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای بررسی مسائل و دغدغه های مربوط به حوزه بهزیستی در شهرستان بستک ، سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت شهرستان ضمن حضور در بهزیستی هرمزگان با سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که با حضور معاونت پشتیبانی و رییس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، اشتغال و مشارکتهای مردمی بهزیستی استان نیز همراه بود ، مسائل و نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی با هدف خدمت رسانی مطلوب به مددجویان از سوی مدیرکل بهزیستی استان تشریح و زمینه های همکاری و هم افزایی برای رفع موانع و مشکلات مطرح شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن قدردانی از اهتمام ویژه و اشراف امام جمعه شهرستان به مسائل مربوط به بهزیستی و جامعه هدف آن ، به تشریح خدمات و ماموریت های بهزیستی پرداخت .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر آموزش در ارتقاء سطح توانمندی ومهارتهای مقابله با مسائل ومشکلات در جامعه هدف بهزیستی به ویژه قشر جوان عنوان داشت : برنامه آموزش پیش از ازدواج یکی برنامه های پیشگیرانه بهزیستی است و ارتقای کیفیت و سلامت ازدواج و پیشگیری از آسیب های مرتبط با ازدواج از مهمترین اهداف این برنامه آموزشی است.

جهانشاهی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح مفاد آموزش مهارت زندگی ، آموزش خانواده و اهمیت کسب این مهارتها در کاهش وکنترل آسیبهای اجتماعی پرداخت .

وی در ادامه از اجرای طرح سوپروایزری پیشگیری و مداخلات به هنگام در خودکشی در استان خبر داد و اظهار کرد : خودکشی از جمله آسیبها و مسائل اجتماعی است و در صورتی که علائم خطر شناسایی شود و حمایت‌ها، کمک‌ها و مداخلات لازم به موقع صورت پذیرد، می‌تواند قابل پیشگیری باشد. از همین رو یکی از برنامه‌هایی که در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی انجام می شود برنامه جامع پیشگیری از خودکشی است .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در پایان برای همراهی با مسئولین شهرستان بستک در مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های بهزیستی در امر آموزش به ویژه آموزش های پیش از ازدواج ، مهارتهای زندگی و پیشگیری از خودکشی اعلام آمادگی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد : با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود بتوان در خدمت رسانی به جامعه هدف گام های بلندی برداریم.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت شهرستان بستک نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از خادمان دلسوز بهزیستی که به صورت جهادی در خدمت به محرومان و افراد دارای معلولیت قدم بر می دارند بیان داشت: کار در بهزیستی با وجود سختی و گستردگی وظایف توفیق الهی است .

وی با اشاره به توانمندی جامعه هدف بهزیستی و پرهیز از نگاه ترحم آمیز به آنان افزود: بسیاری از این افراد دارای توانایی و توانمندی‌های هستند که باید برای نیروبخشی و توانمندسازی این افراد تلاش شود.

کد خبر 109520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد