آئین اختتامیه اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع والد آگاه، فرزند ایمن

اختتامیه اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع والد آگاه، فرزند ایمن در استان تهران با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران در این اختتامیه ضمن تشکر از کارشناسان و تسهیلگران فعال در زمینه پیشگیری از اعتیاد گفت: موضوع اعتیاد، یک آسیب جدی است که در پی آن، آسیب های دیگری هم نمایان می شود و این مهم باعث می شود بهزیستی و سایر دستگاه هایی که بعضاً مسئولیت های اجتماعی گسترده ای هم دارند، پا میدان بگذارند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در ادامه گفت؛ خدا را شاکرم که همکارانی مجرب و متخصص در موضوع پیشگیری از اعتیاد به همراه داریم تا بتوانیم هر چه بهتر و موثر تر عمل نماییم.

علیرضا محمدی تلاش برای آگاهی بخشیدن به والدین دارای فرزند را مهم دانست و گفت والدین باید قبل از زمان رسیدن فرزندانشان به سن نوجوانی و جوانی، بتوانند به خوبی اقدامات پیشگیرانه اعتیاد را انجام دهند. چرا که قبل از تولد فرزند اقدامات پیشگیری شروع می شود، قبل از تولد فرزند، والدین باید موضوعات فرزند پروری را آموزش ببینند و آمادگی لازم برای داشتن فرزندی ایمن را کسب نمایند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران در ادامه گفت؛ شعار والد آگاه – فرزند ایمن نشان دهنده تغییرات اولیه در نگاه کلان است که جای خرسندی دارد. از سوی دیگر موضوع اعتیاد چه در زمینه پیشگیری و چه در زمینه درمان و بازتوانی، موضوعی نیست که بهزیستی به تنهایی نقش داشته باشد، چه بسا که دستگاه های دیگری هستند که نقش های مؤثری در این راستا دارند. همچنین برای تأمین بهداشت روان و نقش آفرینی هر چه بهتر بایستی هم افزایی و هم گرایی بین دستگاهی را قوی تر نماییم.

علیرضا محمدی تأکید کرد؛ از سوی دیگر باید به این توجه کرد که موضوع آسیب اجتماعی به ویژه اعتیاد، متناسب با زیست بوم هر استان برنامه ریزی شود که قابلیت اجرای مؤثر داشته باشد که این امر با وجود همکاران متخصصی چون شما عزیزان در هر دو بخش دولتی و غیردولتی میسر خواهد بود.

 آگاهی بخشیدن والدین نسبت به موضوعات اعتیاد و جوانب آسیب زننده یکی از وظایف و اهداف اجرایی این طرح می باشد. همچنین بایستی به آنها بیاموزیم چطور مسئولیت فرزندپروری را انجام دهند ایجاد دلبستگی ایمن بین والد و فرزند برای کاهش آسیب های اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مورد اهمیت است

در پایان با حضور رؤسای برخی از شهرستان ها همچون ناصر نیک افشار، رئیس بهزیستی شهرستان شهریار، زهرا بیگم موسوی رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا از کارشناسان و تسهیلگران فعال در شهرستان های تابعه با اهدای شاخه ی گل و لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 110292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد