برقراری ۱۷ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم از برقراری ۱۷ هزار تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶ هزار تماس مرتبط بوده و ۱۰۷۰ مداخله مؤثر با حضور تیم سیار کارشناسان بهزیستی صورت گرفته است.

لیلا حرمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، به فعالیت‌های دفتر اورژانس اجتماعی بهزیستی قم اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی یکی از دفاتر معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی است که شامل چهار بخش «مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی»، «پایگاه خدمات اجتماعی در محلات آسیب‌خیز شهر»، «خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)» و «خدمات سیار اورژانس اجتماعی» می‌شود.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی می‌تواند از بحران ناشی ازآسیب‌های اجتماعی در بین زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و یا آسیب‌دیده‌ اجتماعی، کودکان آزاردیده، کودکان کار، کودکان خیابانی، همسران آزار دیده، سالمندان و معلولان آزاردیده، اختلافات حاد خانوادگی، افرادی که قصد خودکشی و یا اقدام به آن را دارند، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، پیشگیری کند.

وی از ثبت ۱۷ هزار تماس در قم با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶ هزار تماس مرتبط بوده و ۱۰۷۰ مداخله مؤثر با حضور تیم سیار کارشناسان بهزیستی صورت گرفته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم افزود: همچنین ۶۰۰ مورد ارائه خدمت مددکاری، روان‌شناختی، روان‌پزشکی، حقوقی و تربیتی در مرکز مداخله در بحران بهزیستی قم صورت گرفته است.

حرمتی افزود: ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات این اورژانس است و بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است، ولی در صورت نیاز آسیب‌دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی ارجاع می‌شوند.

کد خبر 114310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد