در رسانه| آگاه سازی بهترین راهکار برای مقابله از آسیب های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی آگاه سازی و آموزش را بهترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعلام کرد.

آساخبر: فرگل صحاف در آیین افتتاحیه برنامه های مشارکتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی را از اصلی ترین رویکردهای بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت: اداره کل بهزیستی استان نیز با آگاه سازی آحاد جامعه در این راستا حرکت می کند.

وی افزود: این آگاه سازی از طریق گروه تسهیل گران محلی و سازمان های مردم نهاد و مراکز غیردولتی صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: فعالین در این حوزه پس از کسب آموزش های لازم، این آموزش ها را به گروه های سنی در معرض در آسیب های اجتماعی ارائه می دهند و از این طریق می کوشند از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) از جمله طرح هایی است که در این راستا اجرا می شود. طرح مانا در بین دانش آموزان و نوجوانان اجرا می شود.


صحاف افزایش اطلاعات و آموزش زنان را یکی دیگر از وظایف بهزیستی عنوان و اضافه کرد: بهزیستی با اجرای برنامه های مشارکتی در بین زنان ۱۸ تا ۵۰ در جهت توانمندسازی آنها می کوشد.

تلاش بهزیستی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

معاون امور امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هیچ جامعه ای به دور از آسیب های اجتماعی نیست، اظهار کرد: این آسیب ها متنوع هستند و به مرورزمان نیز تحت عنوان آسیب های نوپدید بروز می کنند.


سوسن محسنی افزود: بهزیستی موظف است تا بهترین راهکار را در برابر این آسیب ها اتخاذ و از تاثیرات سوء این آسیب ها به جامعه پیشگیری کند.


وی تصریح کرد: این موضوع با آگاه سازی و توانمندسازی آحاد جامعه اتفاق می افتد.


محسنی ادامه داد: بهزیستی در تلاش است تا با ارائه اطلاعات و مهارت های لازم در جهت آگاه سازی اقشار مختلف جامعه اقدام کند.


وی خاطر نشان کرد: بهزیستی با اجرای طرح های متنوع می کوشد تا افراد مختلف جامعه را نسبت به این موضوع حساس و با تهدیدات این حوزه آشنا کند.


معاون امور امور پیشگیری بهزیستی استان گفت: تمامی پژوهش ها نشان می دهد؛ تنها در این صورت می توان جامعه را عاری از آسیب های اجتماعی و تاثیرات ناشی از این آسیب ها کرد.


وی ادامه داد: این برنامه از سال ۹۵ تحت عناوین مختلف ماد و مانا اجرا شده و استقبال از آن بسیار چشمگیر است و قطعا در آینده شاهد نتایج اثر بخش آن در جامعه خواهیم بود.


وی یادآور شد: افراد مختلف جامعه با مشارکت در این برنامه، با آسیب ها آشنا می شوند و در جهت مقابله با آنها راهکار ارائه می دهند.
محسنی افزود: این برنامه کشوری است و گروه های هدف مختلفی در آن مشارکت دارند.


وی طرح ماد را یکی از طرح های مشارکتی مقابله با آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای طرح ماد توانمندسازی دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی است.


وی در خاتمه از مردم و دستگاه های اجرایی مربوطه خواست تا بیش از پیش در این برنامه مشارکتی شرکت داشته باشند.

کد خبر 114731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد