بهزیستی در دوران پویایی خود قرار دارد

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران در تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته بهزیستی از پیش بینی برگزاری ده ها برنامه متنوع در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود ابراهیمی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: بر اساس رسالت، تکلیف و مأموریت سازمان بهزیستی که از سال ۱۳۵۹ بر عهده آن گذاشته شده است، تمام تلاش و اهتمام کارکنان این مجموعه، در خدمت رفاه و صلابت جامعه هدف آن قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهزیستی با نگاه بلند شهید دکتر محمدعلی فیاض بخش از تیرماه سال ۵۹ با ادغام ۱۶ نهاد و موسسه خیریه و عام المنفعه شکل گرفت و اکنون پس از گذشت ۴۱ سال به پویایی، شکوفایی و پختگی لازم رسیده است و این امر مهم محقق نمی گشت مگر با ایثار و از خودگذشتگی کارکنان آن در همه سطوح که بالندگی و رشد این خانواده بزرگ را خواستار شدند و در مسیر تحقق آن، گام های بلندی را برداشتند.

ابراهیمی با بیان اینکه هفته بهزیستی از ۲۲ لغایت ۲۹ تیرماه ادامه دارد، افزود: شعار این هفته در سال‌جاری، بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: برنامه های تدارک دیده شده در دو قالب کشوری و استانی طراحی شده اند که برنامه های کشوری در همه استان‌ها برگزار می شوند و برنامه های استانی فقط در استان تهران به مرحله اجرا در می آیند.

وی ادامه داد: برنامه هایی چون آئین واگذاری دوهزار و ۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور از برنامه های ملی است که در استان تهران ۲۳ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف می شود.

ابراهیمی اضافه کرد: تحویل دستگاه های اکسیژن ساز از طریق صندوق سازمان ملل متحد به مراکز نگهداری سالمندان از دیگر برنامه های ملی است که در استان تهران نیز در این دستگاه ها در اختیار سالمندان گرامی قرار می گیرند.

این مسئول به آئین رونمایی از دبیرخانه سامانه رصد آسیب های اجتماعی هم اشاره ای کرد و افزود: این سامانه در ستاد بهزیستی کشور راه اندازی شده که بواسطه آن، معاونت امور اجتماعی اشراف بهتری را در این مبحث بسیار مهم خواهد داشت تا به مدد بدنه کارشناسی سازمان در صدد رفع و ساماندهی این معضل های اجتماعی بر آید.

وی با این توضیح که جامعه هدف سازمان بهزیستی چون نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و...در طی سال، هفته و روز مختص به خود دارند، تصریح کرد: هفته بهزیستی ایام تقدیر از فعالان عرصه بهزیستی است؛ چه کارکنان فعلی و چه بازنشستگان گرامی که با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان، برنامه های خاصی نیز در این موقعیت تدارک دیده شده است.

ابراهیمی گفت: برگزاری نشست های تخصصی در قالب وبینار و ویدئو کنفرانس، کارگاه و دوره های آموزشی مجازی چون تاب آوری زنان، آموزش مربیان مراکز، مهارت های زندگی، غربالگری بینایی، شنوایی، ژنتیک، مشاوره، کنترل استرس و... بخشی از برنامه های آموزشی این هفته است که در سراسر استان اجرا می شوند.

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: به بهره برداری رسیدن مراکز مختلف غیردولتی تخت نظارت ادارات شهرستان ها از قبیل سالمندان در ملارد، مثبت زندگی در قدس، شبه خانواده در تهران و پاکدشت، غربالگری شنوایی نوزادان در فیروزکوه و مرکز شلتر در ورامین از این نوع برنامه ها است.

وی به تقدیرهای این هفته هم پرداخت و تصریح کرد: تکریم و تقدیر از نام آوران جامعه هدف از جمله ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان، فرزندان مستقل، فرزندان زنان سرپرست خانوار و... و همچنین تقدیر و سپاس از خیران نیک اندیش در جای جای استان از بخش های محوری این هفته در تیرماه امسال است.

ابراهیمی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، آثار مددجویان و برگزاری مسابقات ورزشی میان کارکنان ادارات و افراد مقیم در مراکز تحت نظارت و همچنین ارائه رایگان خدمات مراکز دولتی به مردم در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های هفته بهزیستی است.

وی افزود: توزیع سبد ارزاق و کارت خرید کالا میان مددجویان نیازمند از محوری ترین برنامه های بهزیستی شهرستان ها در طول سال است که در این هفته هم در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی به بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور و مقامات بلندپایه از مراکز تابعه استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: بحمدالله مراکز تحت نظارت استان تهران از ظرفیت و قابلیت های منحصر بفردی  برخوردارند و به نوعی پیشانی بهزیستی به حساب می آیند که ضرورت معرفی این مراکز و خدمات آنها به مردم و افکار عمومی ملموس است و بر همین اساس، برگزاری تورهای رسانه ای بازدید از مراکز و نشست های خبری با رعایت کامل موازین و شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار مدیرکل، معاونین استان و روسای شهرستان ها قرار داده شده است که در زمان مقتضی نسبت به اجرای این مهم اقدام لازم به عمل می آید.

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران در پایان با تبریک مجدد هفته بهزیستی به فعالان در این حوزه خدمات رسانی به مردم خاطرنشان کرد: این هفته بهانه ای مطلوب برای معرفی خدمات سازمانی است که نزدیک دویست تعهد و وظیفه کوچک و بزرگ با بدنه کارشناسی محدود دارد که در این رهگذر از تلاش طاقت فرسای همکارانم در نقطه نقطه استان تهران صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر 39751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد