دیدار مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با خبرنگار دارای معلولیت

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به‌ مناسبت ١۷ مرداد ماه روز خبرنگار با حضور در منزل خبرنگار دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی با ایشان دیدار کرد.

اسماعیل دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید یکی از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی است که در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد سکونت دارد. به منزل‌ ایشان در انتهای کوچه‌ای باریک که می‌رسیم، اسماعیل به همراه دخترکی حدودا 4 ساله با موهای بافته، درب حیاط به استقبال‌مان می‌آیند. وارد منزل که می‌شویم همسر اسماعیل که روی ویلچر نشسته و فرزند نوزادش را در آغوش گرفته است، به ما خوش‌‍‌آمد می‌گوید. دست گلی که به مناسبت روز خبرنگار تهیه شده توسط دکتر مسعود فیروزی تقدیم اسماعیل می‌شود. همگی پای صحبتش می‌نشینیم. ازعلاقه‌اش به حرفه خبرنگاری می‌گوید، اینکه 6 سال پیش علیرغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلات جسمی، اقتصادی و معیشتی و... همت خود را به کار گرفته و در دوره‌های خبرنگاری شرکت کرده و آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. می‌گوید 6 سال است که از دغدغه‌های افراد دارای معلولیت می‌نویسد و صدای آنها شده است.

 نکته قابل توجهی که در صحبت‌هایش نظرم را جلب می‌کند این است که اسماعیل تاکنون هیچ درآمدی از ناحیه حرفه خبرنگاری نداشته و علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی، چون برای رسانه خاصی کار نمی‌کند و خبرنگار مستقل است تاکنون هیچ درآمدی از این حرفه کسب نکرده است و آنچه او را به نوشتن و تهیه خبر سوق می‌دهد، فقط و فقط عشق است. از لحظه‌هایی که توانستبه با تهیه یک خبر، صدای رسای یک فرد محروم شود و از طریق پیگیری‌ها و سماجتی که در ارتباط با مسئولین داشته، حرف خود را به کرسی بنشاند و مشکلی از آن فرد حل نماید، برای ما تعریف می‌کند.

 اسماعیل ادامه می‌دهد: در تمامی اپلیکیشن‌ها صفحه و کانالی ایجاد کرده‌ام و خبرهایم را آنجا به اشتراک می‌گذارم. بیش از 400 هزار مخاطب و دنبال کننده دارم که این اخبار را پیگیری می‌نمایند. تقریبا اکثر مسئولین در نهادها و سازمان‌های مختلف مخصوصا بهزیستی و کمیته امداد من را می‌شناسند. من در ارتباط مستقیم با افراد دارای معلولیت و همینطور جامعه هدف کمیته امداد هستم. از نزدیک آنها، مسائل و مشکلات‌شان را می‌بینیم و مطالبات‌ و مشکلات‌شان را در قالب خبر تنظیم و در صفحات مجازی منتشر می‌کنم. درنهایت پیگیری لازم را از مسئول مربوطه انجام می‌دهم. خداروشکر تاکنون بهزیستی با من همکاری بسیار خوبی داشته و توانستیم از مشکلات برخی از مددجویان گره‌گشایی کنیم.

در ادامه این دیدار، دکتر فیروزی که از دنبال کننده‌های صفحات مجازی و خبرهای اسماعیل است ضمن شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های او و خانواده‌اش، همت و تلاش اسماعیل را ستودنی می‌خواند. اینکه باوجود معلولیت و محدودیت‌های اقتصادی باز هم انزوا و گوشه‌نشینی را انتخاب نکرده و به عرصه دشوار خبرنگاری ورود پیدا کرده است. 

کد خبر 87170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد