ضرورت مناسب‌سازی منازل سالمندان و افراد دارای معلولیت

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی فراهم می‌آورد.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: در سال گذشته حدود 500 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی که اکثریت آنان در مناطق روستایی و حاشیه شهرها ساکن  هستند با تخصیص چهل میلیارد ریال اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

وی تاکید کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها، آیفون تصویری برای نابینایان و ...که باتوجه به سطح توانایی و محدودیت‌هایی که هریک از این عزیزان دارند،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناسان توانبخشی، پیگیری‌های لازم صورت گرفته و پس از تخصیص اعتبار از سوی سازمان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از سازمان بهزیستی اقدامات اجرایی صورت می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظارت بر فرآیند نیازسنجی، تایید نیازمالی، بررسی مدارک، تخصیص اعتبار و اقدامات اجرایی توسط کارشناسان مناسب‌سازی شهرستان‌ها و استان صورت می‌گیرد. بابت مناسب‌سازی منازل طبق دستورالعمل مالی سازمان براساس شرایط نیازمندی و سطح توانمندی مالی توانخواهان پرداخت انجام می‌گیرد.

وی افزود: درخصوص تهیه وسایل انطباقی مورد نیاز افراد دارای معلولیت جهت انجام کارهای روزمره  پیگیری‌های لازم از بهزیستی کشور صورت گرفته و تا حدودی متناسب با اعتبار اعلام شده این وسایل خریداری و دراختیار این عزیزان قرار گرفته است تا با کمک این وسایل بدون نیاز به افراد دیگر امور زندگی شخصی خود را به‌صورت مستقل انجام دهند.

کد خبر 92613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد