در رسانه|ایجاد رضایتمندی در جامعه هدف بهزیستی، خدمت بزرگ و ارزشمندی است

مراسم افتتاحیه دهمین دوره طرح زائران حرم رضوی، با حضور رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه و مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و آرزوی توفیق و پیروزی برای جبهه مقاومت با تاکید بر اینکه یقین داریم هرکس توفیق خدمت در هر بخشی از سازمان بهزیستی را پیدا می کند فقط باید روزی اش شده باشد، گفت: کسانی که کمر همت به خدمت مردم بسته اند باید هم زیارت امام رضا(ع) روزی شان شود.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) در نامه 53 خدمت مالک اشتر وقتی می خواهند ایشان را به مصر گسیل کنند در واقع به منشور مدیریتی اشاره می کنند که هنور بعد از 14 قرن برخی نظریه های جدید مدیریتی در این نامه به چشم می خورد. ایشان در جایی دو بار قسم می دهند مالک را که مبادا سرمستی حکومت و حکومت داری و گرفتاری های شغل و جریانات حاکمیتی تو را از طبقه فرودست غافل کند و در ادامه می فرمایند از بیت المال برای معلولین سهمی در نظر بگیر و این نگاه حضرت علی(ع) است. همچنین در قرآن کریم آمده است: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» خداوند می فرماید اراده کردیم که بر سر نوع بشر منت بگذاریم و افرادی که به استضعاف کشیده شده اند و تبعیض های اجتماعی آنها را به ضعف کشیده، ائمه جامعه و وارثان زمین قرار دهیم، بنابراین شما که به افرادی که قرار است بعدا وارثان زمین شوند خدمت می کنید و خیرانی که این دلدادگان را به زیارت می آورند و یا در حوزه مسکن و اشتغال کار می کنند به استناد این آیه سرباز امام زمان(عج) هستید.

فیروزی افزود: هرشخصی در هر جایی به هر گروهی از جامعه هدف بهزیستی خدمت می کند دارد در جهت دادگستری و عدالت پروری تلاش می کند و کمک می کند به آن مدینه فاضله ای که مد نظر حضرت حجت(عج) است و باید سرباز امان زمان(عج) را به او اطلاق کرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اداره کل بهزیستی در خراسان رضوی جامعه گسترده ای را تحت پوشش داریم. شاید این استان یکی از استانهایی است که به جهت تعدد جامعه هدف و تنوع بسیار متفاوت با همه استانهای دیگر است. نزدیک به 30 درصد فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست و ایتام در خراسان رضوی هستند. 145 هزار فرد دارای معلولیت داریم. 75 هزار زن سرپرست خانوار داریم. 12 درصد کل خراسان رضوی تحت پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هستند. شهر مشهد سه و نیم تا 4 میلیون نفر جمعیت دارد و یک میلیون 400 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و آسیبهای اجتماعی نیز به نسبت بیشتر است و ما افتخار می کنیم که تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که انجام وظیفه داشته باشیم تا در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.

وی افزود: از سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست داریم توجه ویژه به خراسان رضوی داشته باشد. در این استان بسیاری جامعه هدف ما هستند که هنوز توفیق زیارت بارگاه امام رئوف نصیبشان نشده است. امید است این همکاری و اعزام این جامعه گسترده به عتبات عالیات و همچنین خدمت رسانی به نیازمندان در حوزه مسکن، اشتغال، معیشت و ساماندهی کودکان کار و خیابان ادامه داشته باشد.

کد خبر 93785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد