در این پیام، قسمت‌هایی از خدمات و اقدامات صورت‌گرفته توسط ادارات بهزیستی شهرستان‌های کرمانشاه را مرور می‌کنیم.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

- نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه با کارشناس مشارکت‌ها و مدیران مراکز مثبت زندگی، به‌منظور هم‌اندیشی جهت معرفی طرح "پویش مشق مهر" به عموم مردم. مشق مهر، پویشی عمومی در راستای جمع‌آروی کمک‌های مردمی برای خرید لوازم کمک‌آموزشی دانش‌آموزان است.

- برگزاری میز ارتباطات مردمی با هدف رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی

- میز ارتباطات مردمی با هدف ارتباط مستقیم با جامعه هدف بهزیستی، ارتقاء کیفی ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و پیگیری و رسیدگی به مطالبات آنان، با حضور نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، رؤسای ادارات و کارکنان اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

- کارگاه مشارکتی زنان با حضور ذهابی کارشناس پیشگیری و رابط بازرسی و همچنین رضائی معاون و رابط حراست اداره بهزیستی شهرستان قصرشیرین، با موضوع برنامه‌ریزی کارگروهی در محل بسیج محله، به مجری‌گری مؤسسه "ترنم زندگی قصرشیرین" برگزار شد.

- رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر به همراه مسئول واحد توانبخشی این اداره، از مرکز مثبت زندگی این شهرستان بازدید کرد.

- رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه به همراه کارشناس مدیریت بحران و مدیران مراکز مثبت زندگی این شهرستان، در نشستی با نمایندۀ بیمه ایران در پاوه، در خصوص "برقراری بیمه حوادث منازل مسکونی مددجویان" گفت‌وگو و رایزنی کردند.

- بازدید و سرکشی رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان روانسر از منزل مددجویان تحت پوشش

- دکتر فتح‌اله حسینی نماینده مردم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی، با ۶ خانواده تحت پوشش بهزیستی در بخش گواور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور نماینده مجلس، فرماندار شهرستان، رؤسای بهزیستی و سایر ادارات صورت گرفت، نماینده مجلس بر جدیت تمام مسئولین و ادارات در حل مشکلات مربوط به این خانواده‌ها تأکید کرد.

- اولین نشست شورای مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان کنگاور با حضور صادقی فرماندار، ادیبان رئیس اداره بهزیستی و رؤسا و نمایندگان ادارات عضو این شورا، با موضوع اجرای دستور کار «طرح پویش مشق مهربانی» در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کنگاور برگزار شد.

- نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به‌همراه فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان، با جمعی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دیدار و مشکلات و مسائل آن‌ها را بررسی کرد.

- میز ارتباطات مردمی اداره بهزیستی شهرستان هرسین با هدف ارتباط مستقیم جامعه هدف بهزیستی با مسئولان، ارتقاء کیفی ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع، پیگیری و رسیدگی به مسائل و مطالبات جامعه هدف بهزیستی، با حضور رئیس اداره بهزیستی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

- برگزاری میز ارتباطات مردمی با هدف رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی در شهرستان سرپل‌ذهاب

- میز ارتباطات با هدف ارتباط مستقیم مسئولان و جامعه هدف بهزیستی، با حضور رئیس اداره و کارشناسان حوزه امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، در محل اداره بهزیستی شهرستان دالاهو برگزار شد.

- دیدار کارشناس واحد مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان سنقروکلیایی با فرمانده سپاه پاسداران این شهرستان، با هدف جلب مشارکت جهت تهیه نیازمندی‌های دانش‌آموزان تحت حمایت بهزیستی در آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس

- برپایی همایش راهپیمایی و ورزش صبحگاهی، طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی با اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلام‌آبادغرب، با حضور رئیس و کاکنان اداره بهزیستی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان، مسئولان شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مردم این شهرستان، به‌مناسبت روز  جهانی پیشگیری از خودکشی

- کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی، به‌همت مرکز مثبت زندگی کد ۱۰۳۷ تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان گیلان‌غرب، با هدف آگاه‌سازی مخاطبان در رابطه با موضوع خودکشی برگزار شد.

- دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان دالاهو در سال جاری، در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور فرماندار، رئیس و کارشناسان بهزیستی و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.

- اولین و دومین نشست کمیته تخصصی ساماندهی شورای سالمندان، در محل اداره بهزیستی شهرستان دالاهو با حضور رؤسای این کمیته تشکیل شد.

- در راستای ارتقاء سطح آگاهی و مهارتی مددجویان در زمینه مشاغل خانگی، کارگاه آموزشی تولید مربا و ترشیجات برای ۲۰ نفر از مددجویان تحت پوشش حوزه دفتر بانوان و خانواده و توانبخشی (با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان پاوه) توسط مرکز مثبت زندگی ۱۵۴۱ این شهرستان برگزار شد.

- باحضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه، رئیس اداره بهزیستی ،مسئولین ادارات، روحانیون و بسیجیان شهرستان روانسر، نمایشگاه اسوه پایگاه‌های مقاومت به همت سپاه ناحیه این شهرستان افتتاح شد.

- بازدید معاون و کارشناس امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان پاوه، از مرکز مثبت زندگی کد ۵۳۹۴ شهر نوسود

- دیدار رئیس اداره بهزیستی شهرستان سنقروکلیایی با دادستان و دادیاران دادسرای این شهرستان، با هدف معرفی پویش "مشق مهربانی" 
. صحرایی رئیس اداره بهزیستی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و نیاز به تأمین لوازم التحریر و البسه دانش‌آموزان تحت حمایت این اداره، خواستار صدور احکام جایگزین توسط قضات در این خصوص شد.

- کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی، به‌مناسبت "روز جهانی پیشگیری از خودکشی" برای زنان و فرزندان تحت حمایت دفتر بانوان و خانواده، توسط مرکز مثبت زندگی کد ۳۴۹۶ شهرستان روانسر برگزار شد.

- کارشناسان حوزه حراست و امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان جوانرود، از مرکز مثبت زندگی کد ۱۲۰۲ این شهرستان بازدید کردند.

- کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی، به‌مناسبت "روز جهانی پیشگیری از خودکشی"، با توزیع بروشور، اطلاع‌رسانی و تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی، در مرکز مثبت زندگی ۲۰۴۴، برای زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب محله‌های حاشیه‌نشین شهرک انجیر بوس و نورآباد شهر تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی، توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

- و گفتنی است که مجموعه اورژانس اجتماعی بهزیستی در سراسر استان کرمانشاه، با اقدامات تخصصی، به موقع و در دسترس برای عموم جامعه، به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله؛ کودک‌آزاری، همسرآزاری، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، پرداخته و همچنین به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، ضمن ساماندهی و رسیدگی به چند مورد افکار و اقدام به خودکشی در سراسر استان، به گشت‌زنی در سطح شهر، آگاه‌سازی آحاد جامعه در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی، برگزاری نشست‌های تخصصی، دیدار و گفت‌وگو با مسئولان درون و برون‌سازمانی با هدف دریافت خدمات برای جامعه هدف و انجام سایر مداخلات تخصصی پرداخته است.(به استناد تصاویر پیوست)


 


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد