آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملّی روابطعمومیهای برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، رئیس مرکز روابطعمومی و امور بینالملل وزارت، رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجتمع فرهنگیورزشی تلاش برگزار شد.
در این جشنواره که با حضور سازمان ها، ادارات کل و شرکت های تابعه وزارت برگزار شد، در میان ۳هزار اثر ارسال شده؛ روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در بین ۷۱ اثر برگزیده، موفق به کسب سه رتبه برتر در بخش های چند رسانه ای، پویش رسانه ای - تبلیغاتی و تولید محتوا (یادداشت) شد.
هیئت داوران جشنواره، آثار دستهبندی و پالایششده دبیرخانه را در بخشهای تولید محتوای رسانهای، عکس، چندرسانهای، انتشارات و تبلیغات، سایت و پرتال خبری، شبکههای اجتماعی، پویشهای رسانهای، مستندسازی رویداد، پیوست رسانهای و بخش ویژه شعار سال بررسی کردند.
این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی روابط عمومی های فعال، خلاق، موفق و مؤثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد انگیزه و بسترسازی رقابت سالم و سازنده، هم افزایی، هم اندیشی و تبادل تجارب کارشناسان و مدیران روابط عمومی ها و افزایش میزان اثربخشی فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی ها و کمک به تولید، تأمین و ارائه محتوای با کیفیت برگزار شد.
داوری نخستین دوره جشنواره ملی امتداد را حمید ضیایی پرور، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، ایمان شمسایی ، محمدمهدی خیرجو، احسان صالحی، افشین محمدی، محسن اسلام زاده و امیر خالقی بر عهده داشتند.
«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در این مراسم اظهار داشت: حوزه روابط عمومی یک شغل نیست و یک شوق است. اگر به روابط عمومی به عنوان شغل نگاه شود، خیلی موفق نخواهید بود.
وی ادامه داد: در تولید خبر باید تلاش کرد که به جایگاه خود اعتبار داد و باید حوزه خبر را با این دید نگریست. هر خبری که منتشر میشود پای اعتبار روابط عمومی در میان است و باید به این شیوه کار کرد. اعتبار خود را با اخبار کم اهمیت تنزل ندهید. حوزه کاری روابط عمومی کاملاً تخصصی است و اگر آن را دست کم بگیرید و چارچوبهای استاندارد را رعایت نکنید به اعتبار خود ضربه خواهید زد.
«مهدی رضویکیا» رئیس روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیر این جشنواره در این مراسم گفت: امروزه برنامههای روابط عمومی ارتقا یافته و دیگر مانند گذشته به چند محور ساده ختم نمیشود. این کار بزرگ و ایجاد ارتباط سازنده و دوسویه با ذینفعان نیاز به تخصصهای ویژه دارد. روابط عمومی کار سختی است و هر کسی زیر بار این مأموریت نمیرود. در این جشنواره ابعاد مختلفی از حوزه روابط عمومیهای وزارتخانه را رصد کردیم و نقاط قوت و ضعف خود را یافتیم.
رضویکیا تأکید کرد: برای یافتن نقاط ضعف و قوت نیاز به هزینه و زمان زیادی بود، اما با برگزاری جشنواره توانستیم با سرعت این کار را پیش ببریم و به نکات مهمی دست پیدا کنیم. برای این جشنواره یک دبیرخانه دائمی ایجاد کردیم تا روند نظارت بر کار ادامهدار باشد.
نظر شما