شهرتهران| آئین افتتاح مرکز شبانه روزی سالمندان آسمان 

مرکز شبانه روزی سالمندان آسمان با حضور مدیر بهزیستی شهرتهران، معاون توانبخشی بهزیستی شهرتهران و دیگر مسئولین در دهه امامت و ولایت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، همزمان با عید سعید غدیر خم مرکز شبانه روزی سالمندان آسمان توسط محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران افتتاح شد.

مدیر بهزیستی شهر تهران ضمن تبریک عید غدیر گفت: دوران سالمندی دارای برخی ویژگیهای جسمی، اجتماعی و روانی است که یکی از این ویژگیها کاهش نسبی قوای جسمی است به طوری که با بالا رفتن سن، نیروهای جسمی فرد، رو به کاهش می گذارد و این افراد دیگر بازنشسته شده و دور شدن از موقعیتهای شغلی گذشته و کاهش مسئولیتهای مرتبط با شغل در نتیجه کاهش ارتباطات اجتماعی فرد را به همراه دارد.

برزگر در ادامه سخنانش و در حاشیه این افتتاحیه افزود؛ تنهایی یا احساس آن به خصوص در مواردی که شخص شاهد از دست دادن یکی از دوستان، بستگان و هم سن و سالان و افراد هم دوره خویش است بیشتر شده و این افراد نیاز به مراقبت ویژه ای دارند و کارکنان در مراکز سالمندان باید دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.


وی در ادامه عنوان کرد: البته میزان پذیرش شرایط دوره سالمندی از سوی فرد سالمند اهمیت دارد. این پذیرش در بین افراد مختلف و با فرهنگهای گوناگون متفاوت است، احساسات غم و اندوه به خاطر عدم توجه فرزندان و اطرافیان که عمری برای رفاه آنان تلاش کرده اند، جدی ترین خطرهایی است که فرد سالمند را تهدید می کند و ارتباط مستقیم با در انزوا قرار گرفتن او از سوی اطرافیان دارد. زن یا مردی که خود را زمانی صاحب قدرت و نفوذ می دانست به یکباره خود را تنها و بدون قدرت می بیند و این ناراحتی گاهی به حوادثی نامناسب می انجامد و موجب ناراحتی روانی سالمند می شود.


قابل یادآوری است، مرکز شبانه روزی سالمندان آسمان در شهرک گلستان و در منطقه ۲۲ تهران واقع بوده و ویژه آقایان و خانم ها به متراژ ۸۰۰ متر و با ظرفیت ۵۰ نفر می باشد.

کد خبر 110897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد