تجلیل از فعالین پیشگیری و درمان اعتیاد شهرستان فارسان

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر و با حضور سرپرست اداره کل بهزیستی استان، معاونت سلامت اجتماعی، مسئولین شهرستان فارسان، همایش اعتیاد؛ بیماری خانوادگی به منظور توجه به اهمیت پیشگیری و آگاهسازی خانواده ها به همت مرکز اقامتی تولد دوباره و با همکاری اداره بهزیستی شهرستان فارسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، سرپرست اداره کل بهزیستی در این همایش با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از اعتیاد نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای برنامه ریزی راههای موثر در پیشگیری از اعتیاد، ابتدا باید علل و عوامل موثر در شروع مصرف و اعتیاد به مواد را در نوجوانان و جوانان شناخت. عوامل ژنتیکی، شخصیتی، پسیکوپاتولوژیک،فارماکولوژیک، خانوادگی، محیطی و اجتماعی همگی دراتیولوژی سوء مصرف و اعتیاد موثر هستند و عوامل متعدد درمقابل بایکدیگر به سوء مصرف و سپس اعتیاد منجر می‌گردند.

سلیمانی افزود: برای انتخاب و به کارگیری مناسب استراتژی‌ها، دانستن نیازها و مشکلات و پتانسیل‌ها و توانائی‌های اجتماعی ضروری است. اجرای هربرنامة پیشگیری به شناخت دقیق منطقه، ‌بررسی کامل وضعیت بهداشتی و روان شناختی و بررسی‌های همه گیرشناسی بستگی دارد تا به این وسیله عوامل موثر بر مصرف مواد آشکار شود.

وی خاطر نشان کرد: نوجوان به دلیل شرایط سنی و روحی که دارد،‌ ممکن است به آسانی درگیر مواد مخدر شود. نوجوان از محیط اطرافش تاثیر می گیرد و اگر این تاثیر به گونه ای باشد که او را به اعتیاد تشویق کند، پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین پدر و مادر باید عواملی را که موجب میل پیدا کردن فرزندشان به مصرف مواد مخدر می شود را شناسایی کنند تا بتوانند برای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان برنامه ریزی کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: نوجوانان از دوستان شان تاثیر زیادی می گیرند. یکی از کارهای مهمی که والدین باید برای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان در نظر داشته باشند،  این است که دوستان فرزندتان را بشناسید و به عنوان یک دوست به صحبت های فرزندتان گوش کنید؛ ارتباط برقرار کردن یک راه بسیار مهم برای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان است.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از فعالین عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد شهرستان فارسان تجلیل شد.

کد خبر 111252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد