رسانه| خودکشی مسئله که هیچ جبرانی ندارد

خودکشی یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می دهد. این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تاثیر می گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد حتی اثرات طولانی ‌مدت بربازماندگان بجا می‌گذارد. خودکشی مسئله است که هیچ جبرانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دریا کنار روز جهانی پیشگیری از خودکشی فرصتی است تا بطور جدی تر به اهمیت پیشگیری از خودکشی و کمک به دیگران توجه کنیم.  
ما همه در پیشگیری از خودکشی نقش داریم و روز (۱۰ سپتامبر) ۲۰ شهریور یاد آور تلاش‌های همگانی، برای کاهش نرخ خودکشی در جوامع بشری است. این روز یاد آور افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی و روش های پیشگیری از آن است و از همه مهمتر تشویق به گفتگو است. به یاد داشته باشیم همکاری جمعی برای پیشگیری از خودکشی وکمک به «نجات زندگی» وظیفه ی انسانی و اجتماعی هر فرد جامعه است.
شعار امسال (۲۰۲۴) این روز "یک سوال بپرسید؟ یک زندگی نجات دهید" است که هدف آن تشویق افراد به گفتگو و ارجاع به متخصصان سلامت روان است.
دکتر عزیز نژاد با تاکید بر ارزشمندی وجود انسان یاد آور شد؛ گفتگو درباره احساسات و مشکلات، مراجعه به مشاوران و روانشناسان، و ایجاد شبکه های حمایتی می تواند به کاهش این معضل کمک کند. لذا  از هر کجا که با شید با تماس با خط «مشاوره تلفنی» ۱۴۸۰ و «خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی»  بهزیستی  می توانید از همکاران متخصص در بهزیستی استان  یاری بگیرید.  

مدیرکل بهزیستی برنامه های آموزشی و آگاهسازی در زمینه ارتقای سلامت بهزیستی از جمله آموزش مهارت های زندگی و دریافت خدمات مشاوره را از راه های تأثیرگذار درپیشگیری از خودکشی دانست و اضافه کرد : رسانه‌ها ی جمعی، فیلم‌ها، مقالات نیز تأثیر قابل‌توجهی بر آگاهی عمومی دارند.
اینجانب با تاکید بر امیدآفرینی در زندگی، روزجهانی پیشگیری، کنترل وکاهش خودکشی را بهانه ای برای سپاس ازتلاش های شبانه روزی روانشناسان و مشاوران و همه دست اندرکاران خدوم حوزه سلامت قرارداده، امیدوارم در سایه رحمت الهی همواره توفیق خدمت به جامعه هدف بهزیستی و عموم جامعه کشور عزیمان را داشته باشند.

دکتر حیدر عزیز نژاد
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر

کد خبر 116824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد