رسانه| افزایش تعداد معلولان در استان بوشهر  و لزوم اقدامات پیشگیرانه

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از افزایش تعداد معلولان در ۱۰ سال اخیر در استان خبر داد و بر ضرورت جدی‌تر گرفتن اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر حیدر عزیزنژاد در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر به حدود ۳۰ هزار نفر رسیده است، افزود: خدمات متنوعی از جمله تأمین وسایل توانبخشی مثل عصا، ویلچر و سمعک، کمک‌هزینه تحصیلی، تأمین وسایل نقلیه، مناسب‌سازی محیط و اشتغال به معلولان ارائه می‌شود.
وی با از پرداخت مستمری به ۱۸ هزار معلول در استان خبر داد و اضافه کرد: این افراد بین یک تا سه میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند و به هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات پرستاری به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.
 افزایش تعداد معلولان در ۱۰ سال اخیر
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰ سال پیش تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان حدود ۱۸ هزار نفر بود، گفت: در زمان حاضر این تعداد به ۳۰ هزار نفر رسیده است که این افزایش ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری را نشان می‌دهد.
موفقیت‌های ورزشی و هنری معلولان
عزیزنژاد با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران معلول استان در مسابقات پارالمپیک، بیان کرد: علیرضا بخت مدال برنز و سجاد نیک‌پرست مقام پنجم را کسب کردند. همچنین هنرمندان معلول استان در حوزه تئاتر نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند.
 واگذاری مسکن و اشتغال‌زایی برای مددجویان
وی از واگذاری ۶۲۳ واحد مسکن به مددجویان در سه سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته هزار و ۵۳۴ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به خدمات‌دهی به پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی استان، گفت: سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی به این دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.
او همچنین از فعالیت ۱۳ مرکز ترک اعتیاد در استان و درمان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این مراکز در سال گذشته خبر داد.
اراته خدمات به سالمندان و بیماران روانی
عزیزنژاد به فعالیت ۳ مرکز نگهداری سالمندان و ۹ مرکز شبانه‌روزی برای معلولان و بیماران اعصاب و روان اشاره کرد و افزود: در این مراکز به ۷۰۰ نفر خدمات ارائه می‌شود و ۲۰ مرکز روزانه نیز به ۶۸۰ نفر خدمات‌دهی می‌کنند.
 نیاز به حمایت خیران
وی با تاکید بر نیاز به همراهی و مشارکت خیران در ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف، اظهار داشت: در زمینه‌های معیشتی و وسایل منزل نیز کمک‌هایی ارائه می‌شود، اما برای ارائه بهترین خدمات، نیازمند همکاری بیشتر خیران هستیم.
کد خبر 117096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد