مراکز مثبت زندگی تکریم ارباب رجوع راسرلوحه فعالیت خود کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ های نظارتی ویژه برای فعالیتهای مددکاری و تخصصی تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی صورت می گیرد، اظهار کرد: نظارت ها از سطح کارشناسان و روسای بهزیستی شهرستان ها تا سطح کارشناسان ستادی حوزه های تخصصی،دفاتربازرسی و ارزیابی عملکرد و حراست انجام می شود. تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به پرونده و نیازهای مددجویان باید سرلوحه فعالیت های مراکز مثبت زندگی باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو در حاشیه ی دوره آموزشی اصول مددکاری ویژه پرسنل مراکز مثبت زندگی گفت: در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه است و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.

وی با اشاره به فعالیت ارزشمند مددکاران در بخش دولتی و مراکز مثبت زندگی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ مددکار در ۳۶  مرکز مثبت زندگی مشغول فعالیت هستند و پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزشهای لازم پیرامون تحکیم خانواده، آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیتها، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و سایر موارد مرتبط را در دستور کار خود دارند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه فعالیت مراکز مثبت زندگی بر ۲ پایه فناوری اطلاعات و مددکاری اجتماعی استوار است و پایش پرونده ها و آموزش در این مراکز مورد توجه قرار می گیرد؛ خاطرنشان ساخت: هدف از  پایش و آموزش ها، ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاری اجتماعی، ساماندهی فعالیت های مددکاران در راستای حمایت هدفمند و نهایتا پیشگیری از رسوبی شدن پرونده های تحت پوشش است.

وی با اشاره به محله محوری خدمات مراکز مثبت زندگی تاکید کرد:مراکز مثبت زندگی فرصتی هستند تا مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری از مددکاران اجتماعی دریافت کنند و اگر هم محل سکونت آنها تغییر پیدا کند با ارائه درخواست، پرونده به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی محل سکونت فرد انتقال می یابد.

کد خبر 117285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد