از مراکز نگهداری بهزیستی بازدید کنید

علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان با همراهی علی ابراهیمی زرندی معاون امور اجتماعی وناصر جمالیزاده معاون اداره بهزیستی شهرستان زرند از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال باب الحوائج این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان با همراهی علی ابراهیمی زرندی معاون امور اجتماعی وناصر جمالیزاده معاون اداره بهزیستی شهرستان زرند از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال باب الحوائج این شهرستان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه مددکاران ، مادریاران و کارکنان مراکز نگهداری بهزیستی یکی از سخت ترین و فرسایشی ترین مشاغل دنیا را بر عهده دارند گفت : افراد دارای معلولیت ذهنی و کودکان ، جزو بیگناه ترین افراد جامعه هستند و کمک و حمایت از آنها می بایست الویت اول همه ما باشد. آنها درگیر مسائلی شده اند که خود در آن هیچ نقشی نداشته اند و مسلما آنها ازهرانچه وجود دارد حق و سهمی دارند و رعایت حق و سهم پاک ترین مخلوقین خداوند بر عهده همه ما است.

وی با بیان اینکه زرند شهرستان با اصالتی است و مردمان ریشه دار و اصیلی دارد، بیان داشت : در طول چهل و اندی سال که از انقلاب اسلامی می گذرد زرندی ها در ردیف مسئولیت پذیر ترین مردمانی بودند که در سطوح مختلف ایفای نقش کرده اند و خداوند متعال هم به این شهرستان نعمتهای فراوانی داده است ولازم است تا صنایع و معادن شهرستان زرند هرکدام پشتیبانی یکی از مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را عهده دار گردند.

وحیدزاده با اشاره به اینکه شهرستان زرند تنها یک مرکز برای نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی و چند مرکز برای نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دارد گفت : در بازدیدی که از مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید خیلی دلم گرفت، ، این انتظار می رفت که وضعیت این مراکز خیلی بهتر از آنچه هست باشد و خاضعانه از مردم و مسئولین شهرستان زرند خواهش می کنم باتفاق خانواده به این مراکز سربزنند و ارتباط خود را با مراکز و مسئولین مراکز مورد اشاره قطع نکنند. هر کمکی آنهم در این شرایط خاص می تواند گره گشا باشد. متاسفانه وضعیت خاص و عدم حمایت از مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و وضعیت نگران کننده آنها در تنها مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باعث شده تا بهزیستی تصمیم به جا به جایی و انتقال افراد دارای معلولیت به سایر شهرستانها بگیرد. 

شایان ذکر است در مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید بالای ۱۴ سال باب الحوائج زرند۱۲۴ نفر معلول نگهداری می شوند که از این تعداد

۶۵نفر پسر و ۵۹ دختر می باشند.

کد خبر 117422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد