فعالیت های ورزشی از مصادیق توانمندسازی معلولان است

جشنواره بازیهای بومی ، محلی در برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) ویژه افراد دارای معلولیت روستایی زیر پوشش بهزیستی چهار محال وبختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست این اداره کل گفت: فعالیت های ورزشی از مصادیق توانمندسازی معلولان است، بر این اساس توسعه ورزش معلولان در صدر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان است.

مهشید سلیمانی افزود: بازی‌های بومی- محلی به دلیل در دسترس بودن باعث رشد روانی اجتماعی،  ارتقا مهارت های حرکتی و اجتماعی،  حفظ ارزش ها و خرده فرهنگ ها می گردد.

سلیمانی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه برنامه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت و بهبود دسترسی افراد به فعالیت‌ها و امکانات ورزشی اعلام و اظهار داشت:  با اجرای برنامه‌های ورزشی ضمن پرورش قوای جسمانی روحی و روانی آنها مهارت‌های ارتباطی و مشارکت اجتماعی این عزیزان نیز ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره از بین منتخبین شهرستانهای مختلف ۱۶۸ نفر از افراد دارای معلولیت در بازی‌های دال پلان، هفت سنگ ،دوز فیزیکی، دوز پا ، مچ اندازی و کلاس کلاس( 6 رشته) با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این میان نفرات برتر هر رشته از شرکت کنندگان برگزیده و به مرحله بعد راه یافتند و در پایان‌مسابقه نیز از تمام افراد شرکت کننده در مسابقه و تسهیلگران تجلیل شد. 

  گفتنی است منتخبین این رقابت‌ها به عنوان نمایندگان استان به جشنواره مسابقات کشوری که مهرماه امسال در بابلسر برگزار می‌گردد، اعزام خواهند شد.

کد خبر 117448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد