مراسم جشنی با حضور مسئولین استان برگزار شد

همزمان با هفته جهانی ناشنوایان (8-2 مهرماه با شعار " زبان دست ها بشنویم و درک کنیم" ) مراسم جشنی با حضور مسئولین استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ رضا ابهت، مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم از ناشنوایان خواست تا هرچه حق ایشان هست را درخواست نمایند و تاکید کرد که این حق حتماً باید اجابت شود.
ابهت در ادامه تصریح کرد : اتفاقات خوب و مبارکی در سال های گذشته رقم خورده است که در این راستا می توان به تسهیلاتی که در زمینه ی مسکن و اشتغال جامعۀ هدف سازمان از جمله ساخت مسکن برای جامعه هدف، زمین رایگان، آماده سازی رایگان، انشعابات آب و برق و گاز رایگان و ... اشاره نمود.
این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر 4 هزار و 635 نفر که معادل ۱۶ درصد معلولین تحت پوشش استان می‌باشند دارای معلولیت شنوایی هستند  که از این تعداد هزار و 761 نفر زن و 2 هزار و 874 نفر مرد می‌باشند.
از کل معلولین شنوایی استان ۵۴۳ نفر دانش آموز و تعداد ۱۴۷ نفر کودک زیر ۶ سال هستند که نیازمند خدمات آموزش و توانبخشی ویژه ای می‌باشند.
هم اکنون سه مرکز روزانه آموزشی توانبخشی توانخواهان دارای اختلال شنوایی به حدود ۱۶۰ نفر خدمات آموزشی و توانبخشی (گفتار درمانی، تربیت شنیداری و روانشناختی) ارائه می‌دهند.

کد خبر 118156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد