سخنی در باب تکریم بهزیستی

درودی بی پایان بر روح پرفتوح طبیب جوان و خوش ذوق، شهید محمدعلی فیاض بخش که شالوده طرحی را بنا نهاد تا بر پایه و اساس آن افرادی پرشمار که از حالت عادی زندگی خارج شده اند را به مدار زندگی خود بازگرداند و این مهم را که از آرمان های بلند انقلاب اسلامی قلمداد می شود را در معنای حقیقی و قاموس جغرافیای ادبیات انقلاب به منصه ظهور رسانده و به نمادی در مسیر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن، مبدل ساخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، مهدی مقاری در ادامه  یادداشتی که منتشر شده چنین آورده است: بهزیستی عنوانی زیبا است که این شهید بزرگ و بی ادعا برای این تشکیلات برآمده از درون ۱۶ نهاد خیریه و موسسه عام المنفعه برگزید تا مسیر بهتر زندگی کردن را به همه ما بیاموزد و اینک نیز کارکنان این مجموعه پس از گذشت چهار دهه و در گام دوم انقلاب اسلامی خرسند و مشعوفند که علیرغم همه ناملایمات و بسیاری از نامهربانی ها با جان و دل در تلطیف فضای روانی ایران عزیز تلاش کرده و قدم برمی دارند.

در طول این چهل و یک سال گذشته، تلاشگران بی ادعا در این نهاد، خدمات رسانی به آحاد جامعه در پی افزایش و ارتقای سلامت اجتماعی مردم هستند و محروم ترین افراد را ذیل پشتیبانی چتر حمایتی خود گرفته اند.

 بهزیستی به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی بخش دولتی و تخصصی ترین سازمان کشور در حوزه رفاه اجتماعی در راستای توانمندسازی جامعه هدف و خانواده بزرگ خود، گام های موثر بسیاری را برداشته و با کمک و مدد از بدنه کارشناسی اش در همه ابعاد پیدا و پنهان زندگی انسان ها تحرکات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

اعتماد اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این نهاد مدنی نقشی بزرگ در ادامه مسیر خدمت رسانی تخصصی است که نباید خدشه ای به آن وارد شود تا سلامت اجتماعی به نحوی چشمگیر افزایش یابد.

بهره گیری از ظرفیت و موقعیت ممتاز خیران در نقطه نقطه فعالیت های بهزیستی موج می زند و برگی زرین از افتخارات این سازمان، برقراری تعاملاتی صمیمانه با بدنه خیران و افراد فعال در حوزه گروه های جهادی است.

قریب بیست ماه گذشته که ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ با پیک های مختلف اش بسیاری از نظامات زندگی را در دنیا و کشور تغییر داده، کارکنان مجموعه بهزیستی در همه ابعاد کلمه برای آسایش روانی مردم، اقدامات و فعالیت های ارزشمندی را در سطح شهر و روستاها به مرحله اجرا در آورده اند تا از اندوه جامعه در مواجهه با این ویروس چموش و منحوس کاسته شود.

رشد و تعالی هر جامعه ای منوط به پیشرفت و بهره از همه ظرفیت ها، قابلیت ها و استعدادهای آن است و بی شک، خانواده بزرگ بهزیستی، پتانسیل فراوانی را در خود جای داده است که نمونه ای از آنها افراد دارای معلولیت است که جزئی از بزرگترین اقلیت های اجتماعی جامعه به حساب آمده و ظرفیتی بالقوه و عظیم است و با درک صحیح آن و به کارگیری عملی از نبوغ و استعداد ذاتی این قشر می توان مسیر سنگلاخ پیش روی آن را به آتیه ای روشن و سبز تبدیل کرد.

بی شک پیشگیری و توانمندسازی دو راهبرد اساسی و بزرگ سازمان بهزیستی در این موقعیت و برهه زمانی است که با بسیج همه امکانات و داشته های خود در تحقق این دو امر بسیار مهم تلاش می کند؛ البته که در این رهگذر، بهزیستی به تنهایی نمی تواند اقدامی درخور انجام دهد و همه اعضای ارگان ها و دستگاه های اجرایی و ابعاد حقیقی و حقوقی جامعه نیز باید با عمل به وظایف و تکالیف قانونی و قرار گرفتن در مدار قانونی مشخص خود، موجبات به حقیقت پیوستن و تکمیل جورچین سعادت و سلامت جامعه را که بهزیستی فقط جزئی از آن است را فراهم سازند.

راه اندازیدمراکز مثبت زندگی در سال گذشته، بزرگترین اقدام شاخص این سازمان در این چهار دهه است که با بهره گیری کامل از بستر الکترونیک، شاهد افزایش سرعت و خدمات رسانی شفاف و توزیع عادلانه خدمات در سطح کشور بر مبنای دانش کارکنان بهزیستی بوده و هستیم.

ایثارگری و از خودگذشتگی کارکنان این سازمان که به نوعی از آن به فداکاری خالصانه نام برده می شود در راستای تکریم کرامات والای انسانی، واگویه ای از پژواک آرمان های رفیع انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ است که باید با تدبیری حکیمانه، انتظارات و توقعات بحق فعالان در این عرصه را درک کرده و پذیرفت و با ریشه یابی چالش و مشکلات آنها که از قوی ترین افراد از لحاظ سطح تحصیلات شکل گرفته اند، گامی اساسی و استوار در برون رفت از شرایط حال برداشت و آینده روشن را در اختیار این افراد کم توقع، بدون چشمداشت ولی مفید و موثر در جامعه قرار داد.

هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده در سال ۱۴۰۰ بی شک مورد عنایت و ذیل توجه تک‌تک اعضای خانواده بهزیستی قرار دارد که با شفافیت و پاسخگویی کم مثال خود، موجب حرکات آگاهانه و مشارکت کثیر آحاد مردم به ویژه مرتبطین با بهزیستی در فرآیندهای اجتماعی خواهد شد.

هفته بزرگ بهزیستی را صمیمانه به اعضای خانواده بهزیستی و جامعه هدف این سازمان تبریک گفته و درودی مجدد، همیشگی و بی پایان به روح آرام شهید فیاض بخش به عنوان بنیانگذار سازمان بهزیستی که از شهدای سرافراز واقعه تلخ هفتم تیر سال ۱۳۶۰ می باشند، نثار می کنیم.

مهدی مقاری

کد خبر 39994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد