در رسانه| نابینایان مشهدی تحصیل کرده ترین قشر معلولان

مدیر اداره بهزیستی شهرستان مشهد با اشاره به آمارهای تحصیلی معلولان این شهر، نابینایان را با سوادترین و تحصیل‌کرده‌ترین قشر عنوان کرد.

جواد بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: افراد با آسیب بینایی در مشهد تعداد قابل توجهی هستند؛ به گونه‌ای که از میان ۵۷هزار فرد معلول مشهدی، ۷هزار و ۹۸۱نفر دچار آسیب‌های بینایی هستند.

وی افزود: جامعه آماری مردان با آسیب بینایی بیش از زنان است؛ ۵هزار نفر از شهروندان نابینا، مرد و باقی این آمار متعلق به بانوان است.

بهنام ادامه داد: در حال حاضر، هزار پرونده فعال معلولیت شدید آسیب بینایی در مشهد وجود دارد و حدود ۶هزار نفر از این جامعه به شکل ماهانه مستمری قانونی دریافت می‌کنند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان مشهد نابینایان را مستعدترین قشر معلولان در حوزه تحصیل معرفی و تأکید کرد: هم اینک ۲۰۰دانشجوی با آسیب بینایی تحت نظارت بهزیستی قرار دارند و هزار و ۱۰۰دانش‌آموز هم یا در حال تحصیلند یا در آمار جاماندگان از تحصیل قرار دارند و بنابراین باید گفت که نابینایان در بین تمامی افراد معلول نه تنها در مشهد بلکه در سراسر استان خراسان رضوی، جایگاه اول تحصیلات و سوادآموزی را دارا هستند.

کد خبر 92625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد