حضور پدرانه مدیرکل در جمع دختران بهزیستی

نگاه‌شان که می‌کنی، شور و شوق کودکی و نوجوانی و برق چشمان‌شان می‌تواند هرکسی را حتی آنهایی را هم که شاید در میانِ دوندگی‌های زندگی روزمره از حال و حوصله افتاده‌ باشند، بر سر شوق بیاورد. 200 فرزند دختر بهزیستی از 8 مرکز به بهانه دهه کرامت و روز دختر آمده‌‎اند اردو، در سالن سینما منتظر ایستاده‌اند. پراکنده و گروهی دور هم حلقه زده‌اند، در دستان‌شان پلاستیک تخمه و تنقلات و بر لب های‌شان لبخند، با هم می‌گویند، می‌شوند و می‌خندند.

مدیرکل بهزیستی که وارد سالن می‌شود، دختران به رسم ادب سلام می‌‎کنند، دورش حلقه می‌زنند. نوبتی شروع می‌کنند به صحبت کردن، یکی دم گوشی و مخفیانه حرفش را می‌زند و دیگری با هیجان دستانش را در هوا تکان می‌دهد و موضوعی را با وسواس و دقت برای مدیرکل تعریف می‌کند.
حضور پدرانه مدیرکل در جمع دختران بهزیستی

استقبال بچه‌ها از پدر معنوی‌شان به قدری است که مدیرکل تصمیم می‌گیرد با آنها به تماشای فیلم بنشیند. همگی کنار یکدیگر می‌نشینند و دوساعت تمام با هم فیلم می‌بینند، می‌گویند، می‌خندند و...
حضور پدرانه مدیرکل در جمع دختران بهزیستی
از قدیم گفته‌اند که دخترها بابایی هستند. نوع رابطه و برخورد پدرها با دختران‌شان فرق می‌کند. شاید نوعی خجالت و حجب و حیا به خرج دهی، شاید هیچوقت به زبان نیاوری که دوست‌شان داری، شاید هیچوقت مثل مادارن با آنها صمیمی نشوی اما چیزی که مشخص است این است که جنس نیاز، رفاقت، محبت و نزدیکی پدری و دختری با همه‌ی روابط فرق می‌کند.
حضور پدرانه مدیرکل در جمع دختران بهزیستی

فیلم که تمام می‌شود، همگی برای ثبت یک روز دلنشین در کنار هم عکس یادگاری می‌اندازند.
 

کد خبر 108302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد