در رسانه|کمک‌های مردم برای حمایت از نیازمندان در گناباد ۳۹ درصد افزایش یافت

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت:‌ میزان مشارکت‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان و معلولان که امسال در قالب فطریه و کفاره به خیریه‌های این شهرستان پرداخت شده است، با ۳۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به پنج میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد ، علی آراسته روز چهارشنبه در نشست شورای مشارکت های مردمی گناباد افزود:‌ ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال از مشارکت‌های مردمی در قالب فطریه و کفاره سال گذشته در این شهرستان جمع آوری شد.

وی ادامه داد:‌ از مجموع ۹۷ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال مشارکت مردمی برای حمایت از نیازمندان و افراد زیر پوشش بهزیستی شهرستان گناباد از شهریور پارسال تاکنون، ۹۱ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال توسط بخش خصوصی و پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کمک‌های دولتی بوده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد بیان کرد:‌ ۲ هزار و ۵۹ نفر از افراد زیر پوشش بهزیستی در همین مدت از سبد کالا و جهیزیه و ۲۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار شدند.

وی میزان کمک های بلاعوض پرداختی بابت سهم حق کارفرما (برای اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی) در حدود ۹ ماهه گذشته را ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد نیز در این نشست اثربخشی بیشتر خیریه‌ها و افزایش جلب مشارکت در این شهرستان را نیازمند رویکرد تخصصی این مراکز در جمع آوری کمک‌های مردمی و شفافیت مالی و ارایه گزارش های هزینه‌ کردها در بازه زمانی مشخص به مردم و اعتمادسازی عمومی ذکر کرد.

سید حسن شریفی مقدم افزود: باید خیریه های تخصصی در بخش های تامین درمان و دارو و جمع آوری کمک های پزشکی و غیره در گناباد افزایش یابد تا مردم و خیران با شناخت بیشتر و هدفمند کمک‌های خود را پرداخت کنند.

وی گفت:‌ با راه اندازی پویش‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی، می توان از ظرفیت مشارکت‌های مردم و خیران برای حمایت از معلولان و نیازمندان بیشتر استفاده کرد

کد خبر 109041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد