در رسانه| نرخ سالمندی اصفهان ۱۳ درصد است/ عمده توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، سالمندان هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه نرخ سالمندی اصفهان ۱۳ درصد است، گفت: عمده توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، از قشر سالمندان هستند.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، پژمان پورشبانان امروز _شنبه دوم تیر_ در کارگاه کشوری محیط دوستدار سالمند اظهار کرد: در بازه زمانی انتخاب پایلوت شهر دوستدار سالمند در کشور، اصفهان، سومین کلان‌شهر کشور با بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بود که نرخ جمعیت سالمندی حدود ۲.۶ تا ۱۱ درصد برآورد شده بود.

وی افزود: شهر اصفهان از جمله شهرهای گردشگری محسوب می‌شود و عمده توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، از قشر سالمندان هستند، همچنین این شهر در مرکز کشور قرار گرفته و مهاجرت پذیر است و با توجه به موارد بیان شده، اصفهان به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای برنامه دوستدار سالمند در نظر گرفته شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: شبکه اولیه دوستدار سالمند با انتخاب ۳۳ شهر در ۲۲ کشور از سراسر جهان تشکیل و از سال ۲۰۰۷ این موضوع به صورت جدی پیگیری و رویکرد بر این شد که تعداد شهرها در این شبکه افزایش یابد.

پورشبانان با بیان اینکه در این شبکه با همفکری و تعامل‌های جهانی، دولت‌های کشورهای مختلف متعهد می‌شوند که برنامه‌هایی را در خصوص شهرهای دوستدار سالمندان اجرایی کنند، ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود در سال ۱۳۹۵، نرخ سالمندی بالای ۱۰ درصد اعلام شده است که نرخ سالمندی در اصفهان برابر با ۱۳ درصد و در بعضی از شهرهای این استان مانند اردستان و خوانسار نرخ سالمندی بالاتری ثبت شده است.

وی گفت: تا رسیدن به نرخ سالمندی ۳۰ درصد فاصله زیادی نداریم و این طی سال‌های آتی شاهد رخداد این اتفاق خواهیم بود و این در صورتی است که بسیاری از سالمندان ممکن است شرایط مناسبی برای حضور در شهرها نداشته باشند، از همین رو محیط‌های دوستدار سالمند باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 110491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد