در رسانه / ساخت مسکن برای ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش بهزیستی در آذربایجان غربی

طی سال گذشته ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش بهزیستی در استان صاحب سرپناه شده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی توانمند سازی افراد تحت پوشش سازمان است که از مصادیق توانمند سازی می‌توان به اشتغال و تأمین مسکن مدد جویان اشاره نمود.

محمد پوری افزود: در سال ۱۴۰۲ به همت بهزیستی ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان صاحب سرپناه شده اند.

وی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌های بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بهزیستی کشور ۱۳۶ واحد مسکونی دو معلولی از محل تفاهم نامه مذکور برای مدد جویان بهزیستی مستقر در روستاها و شهرهای استان تأمین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی افزود:در این راستا ۸۶ واحد مسکن روستایی و ۵۰ واحد مسکن شهری تحویل مدد جویان استان شده است.

خانم محمد پوری گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از این مبلغ هزینه شده سهم بنیاد مستضعفان ۱۴۹ میلیارد ریال و سهم سازمان بهزیستی ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: پیش بینی کرده ایم در سال جاری با پرداخت مساعدت ۲ میلیارد ریالی برای ۶۸۰ مدد جوی تحت پوشش این سازمان در تأمین مسکن آنان سهیم باشیم. 

پوریا نجاتی مدیر طرح‌های عمرانی بنیاد علوی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶ واحد مسکن مددجویی در تکاب به بهره برداری رسید.

نجاتی افزود: از این ۶ واحد مسکن مدد جویی ۴ واحد در روستاها و ۲ واحد در سطح شهر احدات و تحویل مددجویان شد

وی گفت: برای احداث ۶ واحد مسکن مددجویی شهرستان تکاب ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۷ میلیارد آن از سوی بنیاد مستضعفان و ۳ میلیارد ریال آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

کد خبر 117275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد