صیانت بهزیستی از سلامت زنان سرپرست خانوار

اولین دورهٔ آموزشی پیشگیری از بیماری‌ها و سرطان‌های مربوط به زنان، برای بانوان سرپرست خانوار و بانوان دارای معلولیت برگزار شد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

موضوع توانمندسازی زنان و سلامت مادران، یکی از اهداف اعلامیه توسعه هزارهٔ سوم است که بر سلامت جسمی و روانی بانوان و توانمندی همه‌جانبهٔ آنان تأکید دارد.

بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جهان، بر توسعهٔ پایدار تاثیرگذار هستند و مادامی که از سلامت کامل برخوردار نباشند، نمی‌توان به این توسعه همه‌جانبه دست یافت.

برخورداری از سلامت، آموزش همگانی و سواد، مشارکت اجتماعی و داشتن قدرت تصمیم‌گیری برای بانوان، امری حیاتی است و به پیشبرد جامعه کمک خواهد کرد.

در فرایند توسعهٔ پایدار، هرچه زنان نیز مانند مردان به منابع و امکانات اجتماعی دسترسی داشته و از مشارک اجتماعی، عاملیت و قدرت تصمیم‌گیری و تسلط بر زندگی خود و فرزندان برخوردار باشند، دستیابی به جامعهٔ سالم و پویا، نزدیک‌تر و سهل‌الوصول‌تر خواهد بود.
 
 در راستای توانمندی و سلامت جسمی گروه اجتماعی "بانوان سرپرست خانوار" و "جامعه معلولین"، نشست مشترکی بین مؤسسه امدادگران عاشورا و مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

به‌دنبال این نشست، مقرر گردید؛ افراد دارای سرطان‌های شایع بانوان و همچنین افراد در معرض خطر، در رنج سنی ۲۱ تا ۷۰ سال، به‌منظور انجام تست پاپ‌اسمیر و ماموگرافی، از طریق مراکز درمانی معرفی گردند و همچنین به موازات این برنامه، دوره‌های آموزشی متناوب جهت ارتقاء سطح آگاهی بانوان از نحوه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های زنان و پیشگیری از سرطان برگزار گردد، که اولین دوره آموزشی برای ۶۰ نفر از بانوان، با هماهنگی معاونت امور اجتماعی و همراهی اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه و در محل سالن اجتماعات این اداره، با تدریس متخصص مامایی انجام شد.

 در این نشست آموزشی، ۷۰ نفر از بانوان، ضمن دریافت آموزش‌های لازم، سؤالات مرتبط را با کارشناس مطرح نموده و در پایان از برگزاری این دوره آموزشی ابراز رضایت و خرسندی کردند.

خبر مرتبط


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 117413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد