۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
افتتاح مرکز خدمات مشاوره ژنتیکی

در این مراسم، مدیرکل بهزیستی استان به اهمیت مشاوره و آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع "جوانی جمعیت"، انجام این آزمایشات به افزایش جمعیت و فرزندآوریِ سالم، کمک خواهد کرد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

به‌مناسبت هفته وحدت، مرکز خدمات مشاوره ژنتیک فرهاد، با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، معاون و کارشناسان امور پیشگیری و همچنین کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه افتتاح شد.

گفتنی است که مرکز" فرهاد"، دومین مرکز خدمات مشاوره‌ای ژنتیک بهزیستی در شهر کرمانشاه است که به ارائه خدمات مشاوره ژنتیک "برای عموم مردم" می‌پردازد و به گفته مدیرکل بهزیستی استان، به‌زودی سومین مرکز خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی راه‌اندازی خواهد شد.

▣⃢   غربالگری ژنتیکی و مراجعه به مراکز خدمات مشاوره‌ای ژنتیک، برای خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن دچار معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیکی بوده، امری الزامی است.

شایان ذکر است که شهروندان و هم‌استانی‌های کرمانشاهی می‌توانند قبل‌از ازدواج و قبل‌از بارداری، با هدفِ پیشگیری از شیوع معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی، به مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی مراجعه و از متخصصان حوزه ژنتیک و پزشکی، خدمات تخصصی را دریافت نمایند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 117505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد